Hedef ve Amaçlar

Hedef ve Amaçlar:

Eğitim, hizmet sunumu ve araştırma faaliyetleri olmak üzere üç ana başlıkta toplanabilir.

Eğitim:

Tıp fakültesi öğrencileri ve çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanlık öğrencilerine yüksek kalitede ve bilimsel gelişmeleri takip eden bir eğitim standardının sağlanması hedeflenmektedir. Anabilim dalımız öğretim üyelerince tıp fakültesi 3. ve 5. sınıflar için teorik dersler anlatılmakta ve 5. Sınıf öğrencileri için poliklinikte hasta başı pratikler yapılmaktadır. Ek olarak 4. ve 5. sınıf öğrencileri bölümümüzde 2-3 haftalık dönemlerle elektif stajyer olarak eğitim almaktadırlar. 6. Sınıf öğrencileri aylık olarak 1’er haftalık dönemlerde poliklinikte gözlem yapmankta ve eğitim toplantılarına katılmaktadırlar. Gönüllülük esasına dayalı olarak 1, 2 ve 3. sınıflardan yaz aylarında öğrenciler bölümümüzde pratik gözlem yapmakta ve bölüm içi eğitim toplantılarına katılabilmektedirler.

Mezuniyet Sonrası Eğitim programımız öğretim üyelerinin ayrı saatlerde TUKMOS Çekirdek Eğitim Müfredatı çerçevesinde hazırlanan seminer sunumları, makale sunumları ve zaman zaman bilim alanımızla ilgili kitap bölümlerinin işlendiği teorik asistan dersleri ile olguya dayalı tartışmaların yer aldığı pratiğe yönelik uygulamaları içermektedir. Ek olarak haftada 1 gün tüm öğretim üyelerinin birlikte yer aldıkları asistan semineri ile adli, acil ve karmaşık olguların tartışıldığı konsey toplantısı yapılmaktadır.  Pratik eğitim ise hasta başında poliklinikte öğretim üyeleri ile birlikte hastaların psikiyatrik değerlendirmeleri ve takibi şeklinde yapılmaktadır. Uzmanlık eğitim süresi 4 yıldır. Bu sürede yapılması zorunlu olan dış rotasyonlar; 9 ay ruh sağlığı ve hastalıkları ve 3 ay pediatrik nörolojidir. Bölüm içi rotasyonlar ise acil, konsültasyon-liyezon, adli ve heyet poliklinikleri olarak tanımlanmıştır.

Hizmet Sunumu:

Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı’nın etkilendiği durumlarda 0-18 yaş aralığındaki çocuk ve ergenler için kanıta dayalı tedavi planının oluşturulması, tedavinin sürdürülmesi için aile ve okul ile işbirliği yapılması ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında hizmet verilmesi amaçlanmaktadır. 0-18 yaş aralığındaki bebek, çocuk ve ergenlerin ruhsal, bilişsel, duygusal, akademik ve sosyal alanlardaki tüm zorlukları çocuk psikiyatrisinin ilgi alanıdır. Çocuk ve ergenlerde var olan ruhsal rahatsızlıkları tespit etmek için psikiyatrik değerlendirmenin yanı sıra gerekli durumlarda gelişim ve zeka testleri, ölçekler, formlar gibi yardımcı araçlar kullanmaktadır. Psikoterapi yada medikal tedavi seçeneklerinden uygun olanı uygun zamanda tedavi aracı olarak değerlendirilir. Ayrıca çocuğun herhangi bir ruhsal sıkıntısı olmasa da aileye danışmanlık verilmektedir. Risk altında bulunan çocuk ve ergenlerde öncelikle sosyal hizmet uzmanları ve gerekirse kolluk kuvvetleri ya da adli mercilerle koruma amaçlı yaklaşımlarda bulunulması gerekebilir. Ayaktan tedavinin  mümkün olmadığı durumlarda yataklı servise sevkinin yapılması sağlanır. Halihazırda sadece ayaktan tedavi ünitesi şeklinde hizmet vermekte olan anabilim dalımızda yataklı servis açılması planlanmakta olup konu ile ilgili çalışmalar ve hazırlıklar sürdürülmektedir.

Araştırma Faaliyetleri:

Anabilim dalımızda gerek ulusal gerekse uluslararası indekslerce taranan dergilerde yayımlanmış bir çok araştırma faaliyetleri de yürütülmektedir. Bunlar içinde bir kısmı üniversitemizin BAPKO birimi ve TÜBİTAK tarafından desteklenen projeler şeklindedir. Araştırmalar büyük oranda anabilim dalımız içinde gerçekleştirilmektedir. Diğer grup araştırma ortak çalışmalar olarak nitelendirilebilir. Bunlardan bir kısmı fakültemizin diğer anabilim dalları ile işbirliği içinde gerçekleştirdiği çalışmalar olup, bir kısmı da farklı üniversitelerin çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları anabilim dalları ile birlikte yürütülen çok merkezli araştırmalardır. Bunlar içinde 2019 yılında tamamlanan EPICPAT-T çalışması ulusal, çok merkezli, ülkemiz çocuk ve ergen ruh sağlığı alanında önemli verilerin elde edildiği bir epidemiyolojik araştırmadır.

 

Değer ve İlkelerimiz

  1. Kanıta dayalı klinik hizmet sunumu
  2. Bilimsellik
  3. Ekip çalışmasına bağlılık
  4. Değişime açıklık

Bu sayfa Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı tarafından en son 15.12.2025 21:55:18 tarihinde güncellenmiştir.

Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı

HIZLI ERİŞİM